13 Eylül 2015 Pazar

İngilizce Deyimler ve İfadeler 11

take off (11)

take years off someone/something


= to make (someone) feel/look much younger/older
    to put years on someone

= gençleştirmek, olduğundan daha genç göstermek
    yaşlandırmak, ömrü kısaltmak
    yaşça çökertmek, olduğundan daha yaşlı göstermek
    ömrünü yemek

ingilizce gençleştirmek yaşlandırmak yaşça çökertmek genç göstermek yaşlı göstermek
take off phrasal verb


* Changing your hairstyle can take ten years off you.
  (Saç modelini değiştirmek kişiyi on yaş daha genç gösterebilir.)

* My exciting vacation took years off of me.
  (Heyecan dolu geçen tatilim/seyahatim kendimi daha genç hissetmemi sağladı.)

* Your shorter haircut has taken years off your face.
  (Saçını kısaltman/Kısa saç tıraşı yüzünü/seni daha genç göstermiş/gösteriyor.)

* Shaving off your beard took ten years off you.
  (Sakalını kesmen seni on yaş gençleştirmiş.)

* Start the new year by taking 7 years off your age.
  (Yeni yıla/seneye yedi sene daha genç girin/yedi yaş gençleşmiş olarak girin.)

* Your love has taken years off me.
  (Aşkın beni gençleştirdi/Aşkının verdiği enerjiyle daha genç gösteriyorum.)

* A: Have you seen James without his beard?
  (James'in sakalsız halini gördün mü?)
  B: I know - it takes years off him!
  (Haberim var/Gördüm/Biliyorum, çok gençleşmiş.)

* Sitting takes years off your life.
  (Oturmak yaşam süresini/ömrü kısaltıyor.)

* That experience took ten years off my life.
  (Bu deneyim/yaşadıklarım beni on yaş daha yaşlandırdı.)

* Five daily habits that could take years off your life.
  (Ömrünüzü/Yaşam sürenizi kısaltan/kısaltabilen günlük alışkanlıklardan beş tanesi.)

* Being ​tired and ​unhappy takes ​years off you.
  (Yorgunluk ve mutsuzluk hali insanı yaşça çökertir/çökmesine neden olur/insanın yaşam süresini kısaltır.)

* The breakup of his marriage took years off him.
  (Boşanması/Eşinden ayrılması onu yaşlandırdı/yaşça çökmesine neden oldu.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder