20 Eylül 2015 Pazar

Şarkı Şarkı Şakır Şakır İngilizce 3

Learning English With Songs

I Want To Know What Love Is / Foreigner



gotta take a little time
(biraz zamana ihtiyacım var/bana biraz zaman ver)
A little time to think things over
(olan biteni/gidişatı/herşeyi iyice düşünmem için biraz zaman-istiyorum/biraz zamana ihtiyacım var-)
I better read between the lines
(satır aralarını okusam/işin iç yüzünü anlasam iyi olur/ederim)
In case I need it when I'm older
(yaşlandığımda ihtiyacım olacak çünkü)

Now this mountain I must climb
(şimdi tırmanmam gereken dağ bu/aşmam/halletmem gereken sorun bu)
Feels like a world upon my shoulders
(dünyayı omuzlamışım sanki/bir dünya yük var sanki omuzlarımda)
I through the clouds I see love shine
(bulutların ardında aşk parıltısını görüyorum/sıkıntılı günler geçince aşkı bulacağım)
It keeps me warm as life grows colder
(bunu düşünmek beni sıcak tutuyor hayat soğurken)

In my life there's been heartache and pain
(hayatımdan aşk acısı ve keder eksik olmadı/olmuyor)
I don't know If I can face it again
(buna/aşk acısına tekrar katlanabilir miyim bilmiyorum/emin değilim)
Can't stop now, I've traveled so far
(artık duramam/vazgeçemem, bu kadar uzun yol katetmişim/almışım)
To change this lonely life
(bu yalnız hayatımı değiştirmek için/değiştireyim diye)

I wanna know what love is
(aşk neymiş/nasıl birşey miş bilmek/öğrenmek istiyorum)
I want you to show me
(bana senin göstermeni istiyorum)(bunu senden öğrenmek istiyorum)
I wanna feel what love is
(aşk neymiş/nasıl birşeymiş hissetmek/yaşamak istiyorum)
I know you can show me
(gösterebileceğini/öğretebileceğini biliyorum)

I'm gonna take a little time
(kendime biraz zaman vereceğim/ayıracağım)
A little time to look around me
(etrafıma/çevreme bakınmam için biraz zaman-ayıracağım)
I've got nowhere left to hide
(saklanacak/kaçacak yerim kalmadı)
It looks like love has finally found me
(öyle görünüyor ki/görünen o ki aşk sonunda/nihayet buldu beni)

In my life there's been heartache and pain
I don't know if I can face it again
I can't stop now, I've traveled so far
To change this lonely life

I wanna know what love is
I want you to show me
I wanna feel what love is
I know you can show me

I wanna know what love is
I want you to show me
And I wanna feel, I want to feel what love is
And I know, I know you can show me

Let's talk about love
(aşktan bahsedelim/konuşalım)
I wanna know what love is, the love that you feel inside
(aşk neymiş öğrenmek istiyorum, aşkı, içinde hissedersin ya hani)
I want you to show me, and I'm feeling so much love
(bana aşkı öğretmeni istiyorum, çok güçlü/sağlam bir aşka ihtiyacım var)
I wanna feel what love is, no, you just cannot hide
(aşk neymiş hissetmek/yaşamak istiyorum, hayır öylece kaçamazsın/saklanamazsın)
I know you can show me, yeah
(bana gösterebileceğini/öğretebileceğini biliyorum, evet)

I wanna know what love is, let's talk about love
(aşk neymiş öğrenmek istiyorum, aşktan bahsedelim/konuşalım)
I want you to show me, I wanna feel it too
(bana aşkı öğretmeni istiyorum, aşkı yaşamak da istiyorum)
I wanna feel what love is, I want to feel it too
(aşk neymiş hissetmek/yaşamak istiyorum, yaşamak da istiyorum)
And I know and I know, I know you can show me
(ve biliyorum, biliyorum, biliyorum bana öğretebileceğini)
Show me love is real, yeah
(aşkın gerçek olduğunu göster/kanıtla bana)
I wanna know what love is...

------------

gotta
= have got to (...meli, ..malı)
- Do what you gotta do.
  (Ne yapman gerekiyorsa yap.)
- I gotta go.
  (Gitmem/çıkmam lazım/gerekiyor/gitmeliyim/çıkmalıyım-telefonu- kapatmam lazım.)
- You gotta see this.
  (Bunu görmelisin/bunu kaçırma.)
- There's a couple of things I gotta do.
  (Yapmam gereken bir kaç/bir iki şey var.)
not: have/has ilaveli kullanımı ise zorunluluk anlamına daha fazla vurgu yaparken ayrıca bunun yakın zamanda olması gerektiğini ifade eder.
- I've gotta tell my wife I'll be late.
  (Geç kalacağımı eşime söylemem/haber vermem lazım)(bir an önce)

to think over
= iyice/dikkatlice/enine boyuna düşünmek, düşünüp taşınmak, tekrar/bir daha düşünmek
- I need a few minutes to think it over.
  (Tekrar/bir daha düşünmek için bir kaç dakika istiyorum.)
- I've thought it over and have made up my mind; I'm going to take the job in Leeds.
  (İyice düşündüm ve kararımı verdim; Leeds'deki işi kabul edeceğim.)
- Let me think over your request for a day or so.
  (Teklifinizi bir iki gün iyice düşüneyim/düşüneceğim.)
- Think over what I said and let me know tomorrow what your decision is.
  (Söylediklerimi iyice düşün ve yarın bana kararını bildir/söyle.)
- I'll think it over and give you an answer next week.
  (Bunu iyice/dikkatlice/enine boyuna düşünüp haftaya size bir cevap/cevabımı veririm.)

to read between the lines
= satır aralarını okumak, denmek/söylenmek isteneni anlamak, gizli/saklı manaları bulmak/çıkarmak,
  ima edileni anlamak, altında yatan anlamı anlamak/çıkarmak, içyüzünü anlamak
- After listening to what she said, if you read between the lines, you can begin to see what she really means.
  (Onun söylediklerini dinledikten sonra/dinleyince, satır aralarını okuduğunuzda, onun gerçekte ne söylediğini anlamaya başlayabilirsiniz.)
- Don't believe every thing you read literally. Learn to read between the lines.
  (Okuduğun her şeyi kelimesi kelimesine/genel anlamıyla kabullenme. Satır aralarını okumayı/onların altındaki gizli manaları bulmayı/çıkarmayı öğren.)
- I got a letter from Robyn and she isn't happy. She didn't say anything but I could tell by reading between the lines that something's wrong.
  (Robyn'den mutlu olmadığına dair bir mektup aldım/geldi. Herşeyi yazmamış/anlatmamış ama satır aralarını okuduğumda şunu diyebilirim ki bir sorunu var.)
- A good writer doesn't tell the reader everything directly but leaves it up to the reader to figure things out for themselves by reading between the lines.
  (İyi bir yazar okuyucuya herşeyi doğrudan anlatmaz/yazmaz/sunmaz ama bazı şeyleri satır aralarını okuyup kendilerinin bulup anlaması için bırakır.)

gonna
= going to ifadesinin informal/günlük konuşma kısaltması
- What we gonna do now? (= What are we going to do now?)
  (Ne yapacağız şimdi?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder