27 Eylül 2015 Pazar

İngilizce Deyimler ve İfadeler 21

feed someone a line


= to deceive someone, to trick someone
    to give someone false information
    to tell someone something which may not be completely true, often as an excuse
    to tell (someone) a story or an explanation that is not true

= kandırmak, aldatmak, yutturmak
    keklemek, oyuna getirmek, dümen yapmak
    yanlış bilgi vermek, yanıltmak

ingilizce deyim keklemek kandırmak dümen yapmak
feed someone a line english idiom 


* They fed me a line about Monday being a holiday, so I took the day off, and it wasn't.
  (Pazartesi tatil diye beni kandırdılar/oyuna getirdiler/bana yutturdular, bu yüzden ben de işe gitmedim, ama o gün tatil değildi/iş vardı.)

* What line did he feed you?
  (Seni nasıl/ne diyerek/neyle kandırdı?)

* She fed me a line about not having budgeted for pay increases this year.
  (Bu yıl maaş artışı için bütçe ayrılmaması konusunda beni kandırdı.)

* He fed me a line about how he was late because his car broke down.
  (Arabası bozulduğu için geç kalmasıyla ilgili bana yalan söyledi.)

* He was feeding me a line about his plans to open a new restaurant downtown.
  (Şehir merkezinde yeni bir restoran açma planlarıyla ilgili bana yanlış bilgiler veriyordu/beni kandırıyordu.)

* I knew that she was feeding us a line when she said she would pay her debt.
  (Borcunu ödeyeceğini söylediğinde bize yalan söylediğini biliyordum/anlamıştım/yalan söylediğinin farkındaydım.)

* She fed me a line about needing money for her sick brother.
  (Hasta erkek kardeşi için paraya ihtiyacı olduğunu söyleyerek beni kandırdı/kekledi/aldattı.)

* Gloria, don't let him feed you that line about his wife not understanding him.
  (Gloria, karım beni anlamıyor diyerek seni kandırmasına/yanıltmasına izin verme.)

* When I asked for a pay increase, the boss fed me a line about the number of contracts that had not been renewed.
  (Maaş zammını sorduğumda patron yenilenmeyen sözleşme/anlaşma sayısından söz ederek beni oyuna getirdi/yanılttı.)

* Mr. Jones promised Lousie a promotion, but soon she discovered that he was feeding her a line when he gave the promotion to somebody else.
  (Bay Jones Louise'e terfi sözü vermişti, ama çok geçmeden o göreve başkasını terfi ettirdiğinde Louise, Bay Jones'un kendisini kandırdığını/aldattığını anladı.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder