18 Aralık 2015 Cuma

İngilizce Deyimler ve İfadeler 73

to come into possession of

to come into one's possession


= to have/take possession of
    to find, to obtain, to get

= mülkiyetine geçmek/girmek, eline geçmek
    sahibi olmak, temellük etmek
    bulmak, temin etmek

eline geçmek bulmak temin etmek
come into possession of come into one's possession


* She came into possession of a rare silver coin.
  (Gümüş bir nadir sikke/madeni para buldu/Eline gümüş bir nadir sikke geçti.)

* May I ask how it came into your possession?
  (Elinize nasıl geçtiğini/Nereden bulduğunuzu sorabilir miyim?)

* When I received my inheritance I came into possession of several rare coins.
  (Mirasımı aldığımda türüne az rastlanır/az bulunur bir kaç madeni para sahibi oldum/elime geçti.)

* At the same time, some other information came into my possession.
  (Aynı zamanda elime bazı başka bilgiler de geçti/bazı başka bilgiler de öğrendim.)

* My father himself told me how our family came into possession of the necklace.
  (Gerdanlığın ailemizin eline nasıl geçtiğini bana bizzat babam anlatmıştı.)

* No people come into possession of a culture without having paid a heavy price for it.
  (Ağır bedel ödemeden bir kültür sahibi olan hiçbir halk/topluluk yoktur.)

* What should I do if I unexpectedly come into possession of a firearm?
  (Beklenmedik bir şekilde elime ateşli bir silah geçerse/ateşli bir silah bulursam ne yapmalıyım/ne yapmam gerekiyor?)

* How did you first come into possession of the account?
  (Hesabı ilk nasıl edindiniz?)

* I have come into possession of evidence of a crime from a client. What do I do?
  (Bir müvekkilim bana bir suç delili verdi/Bir müvekkilimden bir suç delili elime geçti/öğrendim. Ne yapayım?)

* How did Muslims (Arabs) come into possession of Greek philosophical and scientific texts?
  (Müslümanlar yani Araplar Yunanlılar felsefe ve bilimsel metinlerine/eserlerine nasıl sahip oldular/ulaştılar?)
  (Yunanlıların felsefe ve bilimsel metinleri/eserleri müslümanların yani Arapların eline nasıl geçti?)

* We have recently come into possession of a couple copies of Elliot first two films "They Killed My Cat" and " Stalker and the Hero".
  (Geçenlerde Elliot'un ilk iki filmi olan "They Killed My Cat" ve " Stalker and the Hero" filmlerinden bir iki adet elimize geçti/bulduk.)

* On March 31st 1917 the United States came into possession of the famous Virgin Islands in the Caribbean.
  (31 Mart 1917 tarihinde Birleşik Devletler Karayipler'deki ünlü Virgin adalarının sahibi oldu/adalarını topraklarına kattı.)

* Good Evening. I hope you'll excuse me if I appear a trifle excited.... but I've just come into possession of a cure for insomnia.
  (İyi akşamlar. Biraz heyecanlı gözükmemi umarım mazur görürsünüz, uykusuzluk hastalığının ilacı elime geçti de.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder