18 Ağustos 2016 Perşembe

Çeviri Çalışmaları 31

English Through Movies

Filmlerle İngilizce




Mulan-1

- Come on, smart boy.
  Can you help me with my chores today?
------  --------
* come on: hadi, hadi bakalım

* smart: akıllı, zeki

* boy: oğlan, erkek çocuk

* can: istek, rica yapısında kullanılan modal

* to help someone with sth: birine bir alanda/konuda yardımcı olmak, yardım etmek
- My uncle helped me with my homework.
  (Dayım ev ödevimde bana yardım etti/yardımcı oldu.)

* chores: günlük ev işleri, günlük çiftlik işleri
- My next door neighbor helps his wife with the chores.
  (Yan komşum karısına ev işlerinde yardım ediyor.)

* today: bugün
------  --------
- Haydi akıllı oğlum benim!
  Bugün günlük işlerimde bana yardım eder misin?

for instagram: tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder