10 Ağustos 2016 Çarşamba

Çeviri Çalışmaları 25

English Through Movies

Filmlerle İngilizce


The Lion King-1



A: Thanks for your help.
B: Hey, where are you going?
A: Nowhere.
B: Gee, he looks blue.
C: I'd say brownish-gold.
B: No, no, no, I mean he's depressed.
------ -------
* gee: aman Tanrım, vah vah, vay be, vay anasını, işe bak be, hay Allah
       (üzüntü, şaşkınlık veya coşku ifade eder.)
- Gee, that's bad news.
  (Tüh be, bu kötü haber işte.)

* to look blue: üzgün görünmek, üzgün bir hali olmak, morali bozuk görünmek, moralsiz görünmek
- You look a little blue.
  (Biraz üzgün görünüyorsun/Biraz üzgün bir halin var.)

* I'd say: bence, bana kalırsa, benim görüşüm ( = I would say)
- I'd say you are the best tennis player on our team.
  (Bence bizim takımdaki en iyi tenisçi sensin.)

* brownish: kahverengimsi, kahverengine çalan

* I mean: yani, demek istediğim, demek istiyorum ki
- I really do love him - as a friend, I mean.
  (Onu gerçekten seviyorum, yani bir arkadaş olarak.)

* depressed. morali bozuk, üzgün, keyifsiz
----- ----------
A: Yardımınız için teşekkürler.
B: Hey, nereye gidiyorsun?
A: Hiçbir yere!
B: Vay be, üzgün görünüyor.
C: Bence kahverengine çalan altın sarısı bir rengi var.
B: Hayır, hayır, yani morali bozuk demek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder