22 Şubat 2016 Pazartesi

İngilizce Deyimler ve İfadeler 98

good for you

= a word of praise: Congratulations! That's great! Well done!
    used to show approval for someone's success or good luck
    to be pleased about someone's success or good luck
    a rude way of saying "I don't care."

= aferin, brova, tebrikler, kutlarım
    senin adına sevindim, çok sevindim, iyi etmişsin/yapmışsın, iyi olmuş
    ne güzel işte, aa ne güzel, istediğin olmuş işte
    hayırlı/hayırlısı olsun
    alaycı bir şekilde ilgilenmeme/umursamama ifadesi
    aman ne güzel, bana ne bundan, çok da umurumdaydı

aferin tebrikler hayırlı olsun iyi yapmışsın iyi olmuş kutlarım bana ne
good for you English expression İngilizce


* You passed your exam - good for you!
  (Sınavını geçmişsin, aferin/tebrikler/kutlarım seni.)
good for you English expression İngilizce


* A: I'm taking my driving test next month.
   (Gelecek ay ehliyet sınavına gireceğim/giriyorum.)
   B: Good for you!
   (Hayırlısı olsun/Ne güzel!)

* A: I finally changed my job last month. You know how much I hated it.
   (Sonunda geçen ay işimi değiştirdim. İşimden ne kadar nefret ederdim biliyorsun.)
   B: Really? Good for you.
   (Gerçekten mi? Hayırlı olsun.)
good for you English expression İngilizce


* A: I just got a raise.
   (Zam aldım/Maaşıma zam yapıldı.)
   B: Good for you!
   (Ne güzel/Senin adına sevindim/Hayırlı olsun.)

* A: Why don't you service your car?
   (Arabanı niye servise/tamire götürmüyorsun?/Arabanı servise/tamire götürsene!)
   B: I will do it in the evening.
   (Akşam götüreceğim.)
   A: It might break down any moment now.
   (Her an bozulabilir/arızalanabilir/yolda kalabilir.)
   B: Yeah, I know. My dad finally broke down and gave me some money to get it fixed.
   (Evet, biliyorum/haklısın/doğrusun. Babam sonunda inadını kırdı/Babamı sonunda ikna edebildim ve bana arabayı yaptırmam için biraz para verdi.)
   A: Good for you!
   (Ne güzel işte/Aferin sana/İstediğin olmuş işte.)

* A: I was the class president of my university.
   (Üniversitede sınıf başkanıydım/temsilcisiydim.)
   B: Good for you.
   (Aman ne güzel/Aman öğrendiğim iyi oldu/Bana ne bundan.)
good for you English expression İngilizce

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder