29 Ekim 2017 Pazar

Çeviri Çalışmaları 104

English Through Videos 

Videolarla İngilizce


Social Conversations in English-9


A: Jack, have you met Lisa?
B: No, I haven't.
A: Oh, then let me introduce you to her right now.
   Lisa, this is my friend, Jack.
C: Nice to see you, Jack.
B: How do you do, Ms. Lisa? Glad to meet you too.
C: I've spoken with you on the phone.
B: Yes, I remember.
------------ ------------
* to meet= tanışmak
- The moment we met, we fell in love with each other.
  (Tanıştığımız an, birbirimize aşık olduk/tutulduk/vurulduk.)

* then= öyleyse, o halde
* let me do sth= yapayım, edeyim
* to introduce someone to someone= birini biriyle tanıştırmak, birine birine tanıtmak/takdim etmek
- Please introduce me to her.
  (Lütfen beni onunla tanıştır.)

* right now= hemen şimdi, derhal
* friend= arkadaş
* nice= hoş, memnuniyet verici, güzel, iyi
* to see= görmek
* nice to see you= seni gördüğüme sevindim, tanıştığımıza memnun oldum
* how do you do?= nasılsınız, tanıştığımıza memnun oldum
* glad= memnun, mutlu, sevinçli
* glat to meet you= tanıştığımıza memnun oldum/sevindim, müşerref oldum
* too= de/da, dahi
- My daughter is vegetarian too.
  (Kızım da vejetaryen/sadece sebze yiyor/et yemiyor.)

* to speak with someone on the phone= biriyle telefonla konuşmak/görüşmek
- We spoke with him on the phone, he's expecting us.
  (Onunla telefonla konuştuk/görüştük, bizi bekliyor.)

* to remember= hatırlamak
- How can you not remember me?
  (Nasıl beni hatırlamazsın/Beni nasıl hatırlamazsın?)
------------- -----------
A: Jack, Lisa ile tanıştın mı?
B: Hayır, tanışmadım.
A: Öyleyse hemen şimdi seni onunla tanıştırayım.
   lisa, bu, arkadaşım Jack.
C: Seni gördüğüme sevindim/Tanıştığımıza memnun oldum Jack.
B: Nasılsınız Bayan Lisa? Ben de tanıştığımıza memnun oldum.
C: Telefonla konuşmuştum/konuşmuştuk/görüşmüştüm seninle.
B: Evet, hatırlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder