2 Ekim 2017 Pazartesi

Çeviri Çalışmaları 100

English Through Videos 

Videolarla İngilizce


Social Conversations in English-5

A: Jack, is this Jack, isn't it?
B: Well, well, John, fancy meeting you here.
A: Small world, isn't it?
B: Yes. What are you doing here? On business?
A: I'm here on holiday with my wife. And you?
B: So am I.
A: Only yourself?
B: No, the whole family, they are over there.
------------ ------------
* tag question/eklenti soru= değil mi, doğru mu, tamam mı manalarına gelen soru yapısı.
  cümlenin zamiri ve yardımcı fiili ile kurulur. Yardımcı fiil, cümle olumlu ise olumsuz, olumsuz ise olumlu hal alır.
- He came to the meeting, didn't he? (O taplantıya geldi, değil mi?)
- You haven't had your dinner yet, have you? (Yemeğinizi henüz yemediniz, öyle mi?)

* fancy= şaşırma, şaşkınlık, sürpriz ifadesi
- Fancy you knowing my sister!
  (Kızkardeşimi tanımana şaşırdım/tanımanı beklemiyordum. Vay be, kardeşimi tanıyorsun!)

* to meet= karşılaşmak, rastlamak
- I met him on my way home. (Eve giderken/gelirken ona rastladım/onunla karşılaştım.)

* fancy meeting you here= seni burada göreceğime dünyada inanmazdım, seni burada göreceğim dünyada aklıma gelmezdi
  seni burada görmek çok güzel, seni burada gördüğüme şaşırdım

* small= küçük, ufak
* world= dünya
* to do= yapmak
* What are you doing here?= Burada ne yapıyorsun/ne işin var/ne arıyorsun?
* on= amaç, maksat ifade eden edat
* business= iş, ticaret
* on business= iş veya ticaret maksadıyla/amaçlı
- Ali is going to Bursa on business next week.
  (Ali önümüzdeki hafta iş için Bursa'ya gidecek/gidiyor.)

* holiday= tatil
* wife= karı, hanım
* so= de/da (ben de/o da vb) ifade eden yapı (so+yardımcı fiil+özne)
- The students are waiting in the garden. So are the teachers.
  (Öğrenciler bahçede bekliyor. Öğretmenler de.)

* only= sadece, tek
* oneself= kendi, bizzat
* whole= bütün, tüm
* family= aile
* over there= orada, o tarafta, işte orada, ta işte
------------- -----------
A: Jack, sen Jack'sin, değil mi/doğru mu?
B: Vay, vay, John, seni burada göreceğim dünyada aklıma gelmezdi.
A: Dünya küçük, değil mi?
B: Evet/Doğru. Burada ne yapıyorsun/arıyorsun? İş için mi buradasın?
A: Karımla birlikte tatil için buradayım. Peki sen?
B: Ben de.
A: Tek başına mısın?
B: Hayır, bütün aile/ailecek, işte oradalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder