6 Aralık 2017 Çarşamba

Çeviri Çalışmaları 107

English Through Videos 

Videolarla İngilizce


Social Conversations in English-12

A: I believe you're Mr. Smith, aren't you?
B: Yes, I am.
A: How do you do? My name's Jack. I'm glad to be here.
B: How do you do? Jack, it's nice to meet you.
C: May I introduce myself? My name's Alice.
A: How do you do, Ms. Alice? I'm glad to meet you.
C: How do you do? It's my pleasure to meet you.
A: Same here.
------------ ------------
* to believe= sanmak, zannetmek
* I believe= sanırım, galiba
- Excuse me, but I believe that's my seat.
  (Afedersiniz ama sanırım bu benim koltuğum/koltuğuma oturmuşsunuz.)

* how do you do= merhaba/nasılsın/memnun oldum (tanışırken karşılıklı söylenir)
* to introduce= tanıtmak
- Is this the way you usually introduce yourself to strangers?
  (Kendini yabancılara genellikle böyle mi/bu şekilde mi tanıtırsın?)

* same here= ben de, aynen, al benden de o kadar, sana katılıyorum, bence de, aynı fikirdeyim
- A: I can't get onto the network. B: Same here.
  (A: Ağa bağlanamıyorum. B: Ben de.)
------------- -----------
A: Sanırım Siz Bay Smith'siniz, değil mi?
B: Evet, benim.
A: Merhaba/Nasılsınız? Adım Jack. Burada olmaktan dolayı mutluyum.
B: Merhaba/Nasılsın? Memnun oldum Jack.
C: Kendimi tanıtabilir miyim? Benim adım Alice.
A: Nasılsınız/Merhaba Bayan Alice? Tanıştığımıza memnun oldum.
C: Merhaba. Müşerref oldum.
A: Ben de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder