5 Aralık 2017 Salı

Çeviri Çalışmaları 106

English Through Videos 

Videolarla İngilizce


Social Conversations in English-11

A: Can I help you?
B: Yes. I've come to apply for the position as an office secretary.
A: I'm Smith, the clerk of Human Resources Department. What's your name?
B: My name is Wang Fang. Mr. Smith, how do you do?
A: Nice to meet you, Miss Wang.
   We have received your letter in answer to our advertisement.
   I would like to talk with you regarding your qualification for this interview.
B: I'm very happy that I am qualified for this interview.
A: Now, talk something about yourself, please.
B: Well, my name is Wang Fang. W-a-n-g Wang and f-a-n-g Fang.
   I was born on, May 17th, 1982.
------------ ------------
* can= ..ebilmek
* to help= yardım etmek, yardımcı olmak
* to come to do sht= yapmak için/yapmaya gelmek
* to apply for= ..ya başvurmak, başvuruda bulunmak, müracaat etmek
- I'm here to apply for the shoe salesman's job.
  (Ayakkabı satıcılığı işi için başvurmaya gelmiştim.)

* How do you do / nice to meet you= memnun oldum, müşerref oldum
* to receive= almak, eline ulaşmak
- I wonder if you received my message.
  (Mesajımın size ulaşıp ulaşmadığını merak ediyorum.)

* in answer to= cevaben, üzerine
- Do you want to say anything in answer to this charge?
  (Bu suçlamaya cevaben bir şeyler söylemek istiyor musun?)

* to would like to do sth= yapmak istemek
* to talk with= ile konuşmak
* regarding= dair, hakkında, ilişkin, ilgili olarak
- The defendants declined to make a statement regarding the accusations.
  (Sanıklar suçlamalarla ilgili olarak ifade vermeyi reddetti.)

* qualification= yeterlilik, nitelik, vasıf, ehliyet
* qualified for= ... için yeterli, ehil
* to talk about= hakkında konuşmak, ..dan bahsetmek
* to be born= doğmak
------------- -----------
A: Yardımcı olabilir miyim?
B: Evet. Ofis sekreterliği işi/pozisyonu için başvuruda bulunmaya geldim/gelmiştim.
A: Ben Smith, İnsan Kaynakları Departmanı müdürüyüm. Adınız ne?
B: Adım Wang Fang. Tanıştığımıza memnun oldum, Bay Smith.
A: Tanıştığımıza memnun oldum, Bayan Wang.
   İş ilanımıza gönderdiğiniz CV'niz elimize ulaştı.
   Bu mülakatta sizinle nitelikleriniz/vasıflarınız hakkında konuşmak istiyorum.
B: Bu mülakat için yeterliliğe sahip olmaktan dolayı çok mutluyum.
A: Şimdi, lütfen kendinizden bahsedin.
B: Hımm, Adım Wang Fang. W-a-n-g Wang ve f-a-n-g Fang.
   17 Mayıs 1982 doğumluyum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder