19 Mart 2017 Pazar

Çeviri Çalışmaları 73

English Through Movies

Filmlerle İngilizce


Shawshank Redemption-2

A: We just have to put it behind us.
   Move on.
B: I'm done. Everything stops.
   Get someone else to run your scams.
------------- -----------
* just= sadece, öylece
* have to= zorunda olmak, ..meli/malı
* to put sth behind someone= geçmişte/geride bırakmak, yaşanmış bir şeyi düşünmemek, olmamış saymak, unutmak, üstesinden gelmek
- Jeny wanted to put her past behind her, start a new life.
  (Jeny geçmişini/yaşadıklarını geride bırakıp yeni bir hayata başlamak istiyordu.)

* to move on= yoluna/hayatına/yaşamına devam etmek
- It’s been a nightmare, but now I just want to forget about it and move on.
  (Tam bir kabustu/Kabus gibiydi ama artık onu unutup hayatıma devam etmek istiyorum.)

* to be done= bitmiş, bitirmek, sonlandırmak, tamamlamak
* I'm done= ben yokum, ben bıraktım, artık yapmıyorum, artık yapmak istemiyorum
* everything= her şey
* to stop= sona ermek, bitmek
* to get= bulmak, temin etmek
* someone else= başka biri, başkası
* to run= işletmek, yürütmek, idare etmek
* scam= yolsuzluk, dolandırıcılık, hile, dolap
------------- -----------
A: Bunu/Bu olayı geride bırakmak zorundayız.
   Hayatımıza devam etmemiz gerekiyor.
B: Ben yokum. Her şey bitti.
   Çevirdiğin dolapları idare edecek/Yolsuzluklarını işletecek/kılıfına uyduracak başka birini bul.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder